Mina Älskade

Helgen spenderades med den som jag trivs aldra bäst med, matti! Vi rådde om varandra, bakade pizza i Ytterberg på fredagen och på lördag blir det romatisk middaf för två.. tre år tillsammans firade och vi skålande för det.. sen gick vi över till svärmor och åt paj som vi hade gjort!  Jag älskar att bara va..

När jag inte kan vara med min stora kärlek så ängnar jag mig åt de mindre.. där på topp 10 finns ida skida, en människa utan dess like. När lampan gick sänder på toa hade hon tänt massa ljus åt mig när jag skulle duscha, hon lagar mat till mig, hon är ett bra boll-plak, hon peppar mig då jag lider av "mens-depp", hon bryr sig om mig, sen gör hon ju saker son ingen annan gör.. eller ja kanske bortsett från mig då men..
Tillsaken hör att jag precist haft tenta i molekylärbiologi där vi läst en hel del och repiratin (andning) och fermentation (enkel, andas utan syre).. och på tentan ingick en fråga om hur man jäser.
Jag skrev ner att glykos (socker) avger sin elektron till pyruvat som då bildar etanol (jäst)...bla bla bla...  altså det måste finnas socker närvarande för att en jäsningsprocess ska kunna ske... Men jag måste skriva till läroboksförlaget och be de fin justera texten, för man kan tydligen baka bullar och få degen att jäsa utan att tillsätta socker.. det han närmligen min "lill" sambo lyckats med!! Du är ett mirakel!!

Igår fick jag åka med rally petra till borlänge.. Tusen tack vännen!


Kommentarer
Postat av: Jennie J

Halloj !

Allt bra med dig hoppas jag? Kul med uppdatering! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback