Vilken helg...

Var på exkursion i veckan här, tre dagar av skogsvandring och vi kikade på allt från himmel till hav. 
Fick se och känns på kvick sand, mycket märklig känsla.. Har även kikat mycket på inlandsisens lämningar varför vår mark ser ut som den gör, mycket givande =)

Hoppade av bussen när vi var på väg neröver och hamnade i någon som heter Säter, ett ställe som inte hade mycket att erbjuda, där fick jag sitta och roa mig  två timmar innan bussen till borlänge kom. Väl i borlänge är det buss till falun och där buss till mora och därifrån lastbil hem till stor sveg.. Går det inte en non stop buss??

I lördags jobbade jag lite extra på folkan, vilken natt.. Det var verkligen slagsmål överallt och stämningen dog.
Vi var tvugna att stänga för att folk kunde helt enkelt inte bete sig.
Och polisen kunde yvärr inte komma och hjälpa våra 2 vakter eftersom att de inte jobbade och närmast sen var Östersund och när ambulsansen skulle komma tog det 1 timme.. Skönt att veta att om man får en hjärtinfarkt i sveg kan man ju hälsa hem direkt!

Nu är jag i Uppsala igen och kollar på simsons, i love them... 
I Helgen ska jag och hjärtat till särna, 2 år nu.. tänk var tiden går fort ändå!
 


Kommentarer
Postat av: Petra

hej gumman min. hur har du det? saknar dig.. maste komma till uppsala nar jag ar tillbaka. far se till att det blir av. ge mig din adress sa kan jag skicka ett vykort i alla fall :) inte visste jag att du extraknacker pa folkan, hur kommer det sig? :) vad gjorde du da? segt att det blev brak.. hoppas allt ar bra, och att du trivs med skolan o folket! pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback