silverfisk

  1. I morse kl 7 ringde Matti och berättade att ha hade hittat en tidning i lasbilen, där det fanns ett repotage
    om maldiverna.. Och undrade om inte det var något jag var sugen på?

    - Nja... VEM SÄGER NEJ TILL MALDIVERNA???

    resor Maldiverna

    Hänt lista:

1 Hittade en silverfisk under mitt badkar som sprattlade... Jag viste inte om jag skulle gråta eller bli fashinerad.
?Silverfisk
Silverfisk (Lepisma saccharina)

Info: Silverfisken är allätare. Favoritfödan är saker som innehåller stärkelse;
klister, bokbindningar, socker, hår, mjäll och kan ibland göra skada på äldre bokband, papper och stärkta tyger. Men även bomull, silke eller döda insekter duger som föda. Silverfisken kan till och med äta sitt eget ömsade skinn. Silverfisken kan svälta i flera månader utan att ta skada.

Oj nu känner jag mig genast jätte lugn, så att jag vet att de INTE dör ut!!

2. Testa att värma djupfrysta räkor i ugnen, inte att rekomendera!
3. Laddat ner Rydell & quicks senaste, måste värma upp! =)
4. Fick besök av Lill linda jerker och deras polare micke, fick fina försenade julklappar och jag könde mig dum och gav bort mitt nybakta bröd.. Bilder kommer
5. Testa en ny tea tree oil grej som ska rensa huden, bra men dyr.. det blir en ordukt man använder innan stora evenemang.
6. Hade lykats tagit med mig fel kort när jag skulle på bussen i morse så att efter att ha rotat i fickan i 40 sekunder blev jag av puttad och fick stå ute i snålblåsten i 30 min.
7. Språkat med Puppen linen och insett att man hade det inte lätt när man började i ny skola i ny stad.

nje nej, nu har det nog inte hänt så mycket mer men det ska... Måste nämligen suga upp mina "gråhundar" haha

Andjöken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback