Kungen på besök

Halloj gott folk, här är det full rulle!
Jag tror jag sist skrev om att jag skulle till idre, så jag börjar där.
Drog till idre och vi delades in i grupper, min grupp skulle skiva en upsats samt redovisa en studie
över hur ljungväxter etablerar sig efter en fjällryggs olika draienter, så det gjorde vi. Men för att kunna dra nån vettig slutsats så fick vi gå en HEL del.. Mycket skönt, gick uppemot en mil i tuff terräng gör en mör, men en hotellmiddag och diverse tillbehör så som bastu och ost och kex fick mig att må som en gud. Vilken rå om sig själv resa!

Senare har jag börjat en ny kurs, där vi ska lära oss 300 latinska namn, så jag pluggar stenhårt.. Uppe i 30 nu =)
I tordags umgicks jag lite med linda b, åkte till Västerås där Daniel tog sin sjuksyster examen!
Hem och sen for vi på dragracing en dag, badat säker en handfull med gånger nu.. Solat och mått prima.
Fått en tomat planta av mor, som jag ska vårda ömt. Ätigt mycket glass och jordgubbar. Picknickat med lill linda.. Ja, hunnit med mycket nu då de varit finväder.. 

Idag när jag kom till skolan så hade de rullat en "konst gräsmatta" intill undervisnings huset och det var full proppat med folk... Kungen skulle komma på besök! Men jag missade honom, undra om man sitter på samma stol som han suttit på i morgon!? 

Nu är sommaren här och jag har så mycket "Måste göra saker"
- paddla kanot
- fiska
- fjällvandra (vännerna från skolan kommer upp)
- bestiga kebenikajse (ev nästa sommar)
- Husvagns tripp
- Liseberg
- Partajja m.m

Undra hur jag ska hinna med allt detta med tane på att jag ska jobba hela sommar lovet ink 2 helger ( björnfesten och det skulleinte förvån mig om den andra helgen lpg på härdals yran, datum för den? )

Nej mina kära, nu ska jag skiva en labbrapport och äta jordgubbar.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback