Snö och kaos i 018

Hej mina vänner..

Man har ju sett snö i sina dagar, men jag bevivlar att majoriteten av vårt avlånga land varket sett, kännt eller kört i snö/halka.
På mintre än 30 min har jag sett:
-En buss som körtfast
-Två bussar som kanat av vägen ut cykelbanan
-En buss som slirat i diket
-En personbil som kört i en snödriva
-En buss som fått sladd och stor raklång över hela vägen (som bärgaren tar hand om)
-5 personer som tar på sig sina skidor och skidar till skolan/jobbet MITT I uppsala
-20 tal modiga cyklister som halkar runt i snömodden
-2 snygga vurpor lagda av personer jag sett från bussen

Igår när jag åkte ner hit blev mitt tåg 1 timme försenat pga all snö, jag såg bitvis inte ens ut ur tåget för att det var alldeles vitt utanför, vi fick hålla 40km/h med ett X2000 tåg och stå stilla mestadels av vägen mellan Gävle och Uppsala.
Och om inte detta skulle vara nog med kaos, gick strömmen igår.. precist då jag laddat med mackor och the framför "färjan". Blev rastlös så jag och Ida gick och la oss.. Läs om kaoset
här. Idag fick  reda på att nästan alla flogsta studenter hade snöbollskrig igår då det var strömavbrott...och vi missade det!

Jag tror jag måste uttrycka min ångest i ett flogsta vrål!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Haha. Ja, samma här. Dom är inte kloka på en fläck. Röja snö kan de inte heller och köra bil ska vi inte prata om. Här kan man lätt leda sladdligan som tjej. Ingen annan kör ju fortare än 30 ändå. Lyckas med det hemma du ;)

Postat av: Paulina

Hjärtan såklart ;) Men krokodilens kammare och funktioner är verkligen intressant. Det borde du veta och kika upp om inte annat ;)

2008-11-27 @ 17:16:49
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback